dijous, de juliol 07, 2011

David Capera



Nom, nick i categoria tri
David Capera.


Des de quan fas esport? Quins esports has practicat?
Porto tota la vida fent esport. Basquet de ben petit, vaig passar-me a l'atletisme als 8 anys. Federat i corredor del FC Barcelona fins els 17 anys.
Petit parèntesis coincidint amb la època de farra, on vaig jugar a futbol.
I a partir dels 24 tennis (federat).
Des de fa 3 o 4 anys curses a peu primer i triatló desprès.


Com i quan vas entrar al món del duatló/triatló? I al CTCB?
Soc aficionat al triatló des de l'any 2000 mes o menys. Treballava amb el Toni Arco i seguia amb molt interès les seves "animalades". Sempre vaig pensar que abans o desprès ho provaria.
Al club m'incorporo l'any 2008 desprès d'unes dures negociacions amb el presi.


Duatló o triatló?
Triatló! Mai he fet cap duatló. Trobo que li falta alguna cosa...




De les tres disciplines del triatló, quina t'agrada més? Quina se't dona millor?
M'agraden les 3. Son complementaries. I et permeten no avorrir-te de fer sempre el mateix. No destaco en cap, tot i que la cursa a peu es en la que millors resultats tinc.

Distància preferida?
Olímpic o Half (ben preparat).

Com entrenes? (Dies/hores a la setmana, llocs d'entrenament, sol o en grup…)
Entreno molt poc, de 4/5 dies a la setmana.
Entre setmana 1 o 2 de natació. I 2 de cursa a peu (de menys d'una hora). I el cap de setmana, bici un dia i l’altre cursa llarga. Sempre que puc en companyia d'algú del club (Sergi a Tossa i Toni pel Vallès). Entre feina i família no tinc temps de mes.
Entre setmana al migdia, a l'hora de dinar. I el cap de setmana més tranquil, pel mati, ben aviat.
Amb nens petits, es moooolt complicat!!


A part de l'entrenament, et cuides d'alguna forma addicional? (dieta, hores de son, fisioterapeuta, …)
Dieta res.
Menjo de tot. Fisio mai (l’últim any cap cop). Nomes si em trenco.
Habitualment no estiro.
Ni em depilo. (No tinc temps..)




Com combines triatló, feina i família? Quins sacrificis has de fer?
Dino en 10 minuts. Cap de setmana matino molt... No faig més sacrificis. No em compensa sortir a córrer a les 10 de la nit o anar a la piscina a les 6 del mati (com fan altres).

Què t'aporta el triatló a la teva vida?
M'aporta moltes coses... Em permet estar en forma i em fa de vàlvula d'escapament. Estic mes content quan faig esport.
També em permet lluitar per un objectiu, superar els reptes que em proposo, i a més, m'ha permès conèixer molta gent collonuda.


Quins altres esports practiques?
Ara mateix només triatló. Curses i bici a l’hivern i triatló a l'estiu. Algun partidet de tennis de tant en tant...

Quin és el gran repte esportiu que t'agradaria assolir o cursa somni a participar?
M'agradaria anar aconseguint nous reptes sempre.
Debutar en marató, fer-ne una en menys de 3 hores i córrer la de Nova York. Aconseguir acabar un Ironman, guanyar la Cingle Lliga, pujar el Tourmalet, ... I seguir practicant esport, compartint-ho amb la família i companys de club.