dilluns, de juny 23, 2008

UPDATING

Si, potser ja era hora que actualitzéssim el blog.
Han passat moltes coses i molt importants aquestes darreres setmanes. Miraré de resumir-les intentant no treure'ls-hi el pes que tenen:
1. Fitxatge: Després de rumiar-s'ho molt i d'estar negociant els "serrells" fins a altes hores de la matinada (total per un parell de milions d'euros amunt o avall) el Pep "Orcoman" Mesas ha acabat acceptant la nostra oferta, i ja és nou membre del nostre club.
Ara seriosament, el Pep és llicenciat per l'INEF i tot un pou de coneixements esportius. Gran corredor, aquest any està nedant força i comença a tocar la bici. Ojo al dato!!
Benvingut al club, Pep! Acabem de donar un altre pas endavant molt important amb la teva incorporació!.

2. Resultats: L'activitat ha estat intensa en aquest inici de temporada. Els Roth-men Toni Arco, Jordi Vilardaga i Toni Colomo continuen la seva preparació de cara aquest esdeveniment que es disputa el proper 13 de juliol.

Els dos primers ja porten a les cames una bona col·lecció de curses aquest any: campionat d'Espanya de llarga a Elx, IRONCAT,... El Toni a més, s'ha anat a fer una altre clàssica dins el calendari nacional (Zarautz), cursa dura, espectacular i concorreguda con ninguna. I el Jordi el proper diumenge el "B" de Banyoles!!! Com us admiro companys !!!

Si, per el que es queixi de que tenir fills limita la capacitat d'entrenament: el Jordi te DUES canalles!!
A baix, el Toni Arco a Zarautz. Es pot apreciar l'ambient i la duresa de la cursa a la imatge.


La resta de "mortals" del club anem picotejant curses de menor "calat", però amb resultats igual de dignes: a Mataró debut aquesta temporada de l'Enric Balagué amb un meritori 1h18' (tot i les dificultats "tècniques" amb el neoprè ;-). A Salou, on el Jordi V. va acabar una altre bona cursa, l'Enric va patir una lesió de certa importància de la que esperem es recuperi aviat.

I a Manresa, on el club anava a puntuar per primer cop per equips amb un equip "jove" i "prometedor" (Andreu Bartuí, Enric Hernández i Jordi Español,-uns 45 anys de mitjana-), va patir la inexperiència mecànica del Jordi (servidora) que va abandonar i va perjudicar la més que correcta cursa dels altres dos membres. L'Andreu setzè i l'Enric 22è en la "nostra" categoria de veterans.

Disculpes mil!!!

Aquest cap de setmana presencia destacada al "B" de Banyoles. De moment confimats, Jordi Vilardaga i Alex Clarasó (aquest debutant aquest any camí del Ironman d'Austria).

Seguirem informant.

dilluns, de maig 19, 2008

STRONG

El passat dissabte vaig sortir a córrer a mitja tarda a la mateixa hora, mes o menys, que jo calculava s'estaria produint l'arribada del gruix de corredors al IRONCAT. Al meu MP3 sonava Robbie Williams, i la seva cançó "Strong", una de les que mes m'agrada que m'acompanyi mentres corro.

La seva estrofa principal ve a dir: "You think I'm strong, I'm strong, but you're wrong. I just sing my song". Immediatament vaig pensar en el patiment que haurien d'estar passant els competidors a l'Ampolla en un dia de gossos amb pluja i fred...

Dedicat als meus amics Jordi Vilargada i Toni Arco. Vosaltres si sou forts de veritat, sobre tot mentalment...

Strong

dilluns, de maig 12, 2008

SANGRE

Hacía días que buscaba un rato tranquilo para escribir cuatro líneas sobre lo vivido en el 1/2 IronMan de Lisboa hace un par de semanas. Es difícil ordenar y poner sobre el "papel" el montón de sensaciones y emociones vividas en tan pocas horas, y como veo que no voy a ser capaz y el tiempo se escurre, suelto aquí, desordenadamente lo que considero principal.

Antes que nada lo de la "sangre". Una compañera de facultad solía repetirme una frase que siempre me ha gustado y que creía haber olvidado: "Los amigos son como la sangre, que acude a las heridas sin tener que llamarla". Esta frase, de acuerdo, un pelín cursi, brotó de nuevo desde el fondo de mi memoria cuando no siendo aún las siete de la mañana ví a Cami y a Alfonso apoyados en la valla de los boxes repartiendo los primeros gritos de aliento. La cuestión es que Cami, futuro finisher de relumbrón, estaba lesionado desde dos semanas antes de la carrera, sin ninguna posibilidad de correr, y que Alfonso ni tan siquiera estaba inscrito para la misma. Ambos habían cogido sendos aviones desde Madrid sólo para animarnos. Y ahí estaban los dos, "vestidos" para la ocasión, banderas y cronos en mano, atentos a todos los detalles que pudieran ayudar y jaleando a todo aquel sospechoso de necesitar aire. Gracias de nuevo por estar ahí!!

La expedición del club la componíamos 4 novatos en la distancia con bagajes y pretensiones diversas: Toni Colomo lleva un buen año de entrenamiento de calidad y volumen con las miras puestas en el objetivo principal de su temporada, el Ironman de Roth, y buscaba un buen test al respecto. Albert Bassas, un portento de la naturaleza al que le gusta probar de todo en el deporte, estaba en su plan de verlas venir, casi sin entreno específico en triatlón. Quería "tastar" eso de lo que tanto le hemos hablado mientras pasaba unos días de turismo en una bella ciudad. Guillermo Tuñí, ex-waterpolista y cada vez mejor corredor, sin necesidad de entrenar la natación para salir delante del agua, buscaba acabar con un buen tiempo tras haber intensificado el entreno del tercer segmento. Jordi Español, presente, con buenos volumenes de agua y bici en un larguiiiiiiiiiiisimo invierno, pero con muy poco a pié, mi peor segmento, tras una importante lesión en el gemelo pocas semanas antes de la prueba, con la única mira de acabar con dignidad.

Los objetivos creo que se consiguieron con casi absoluta totalidad: Toni fué el mejor en el conjunto, con los tiempos más equilibrados, entrando sobre las cinco horas y viendo que el objetivo de Roth estás un poco más a mano. Guillermo, saliendo muy bien del agua y aguantando muy correctamente en la bici, tuvo que apretar los dientes de valiente en la carrera bajo un sol de justicia y un circuito sin apenas zonas donde protegerse del calor, para acabar entre eufórico y emocionado en 5h15'. A la emoción ayudó mucho, sin duda, que su mujer, Beti, que hace sólo un año le llamara de todo cada vez que salía a correr a las 11 de la noche sea ahora una runner-adicta sub-hora en los 10k (ya hay "guerras" en esa casa cada noche para ver a quien le toca correr y a quien dar papillas) estuviera en la línea de meta esperándole casi llorando. A Albert, con su película a parte, su neopreno de manga corta, su bici nueva de un mes, su camel-back, sus inacabables caminatas bajo el calor lisboeta los días previos, no tuvo ganas de sufrir mucho y lo dejó a la mitad de la media maratón. No hubiera sido inteligente hacerlo después de estar todo el invierno escalando en lugar de nadar o correr. A mi, finalmente, me sobraron claramente 10k en la carrera a pié. Hasta entonces muy buenas sensaciones en el agua y en la bici. Luego, si no llega a ser por la presencia de Anna animándome en varios puntos del circuito y de la ruidosa hinchada madrileña que me obligaba a correr cuando mis piernas sólo querían andar, hubiera seguido el mismo camino que Albert. Al final 5h45'.

Mencionar también la inteligente carrera de Antonio "Mildolores", gran ciclista y corredor que ha sabido trabajar bien en el agua, y que supo regular muy bien en la bici para poder hacer una más que correcta media final.

Felicidades a todos. Yo, personalmente, tardaré en desdibujar la sonrisa de mi rostro.
Os dejo con lo último en moda, unos gemelos que nos portaba Alfonso, toda una premonición de que se acabará enganchando a esto del "deporte total".

Y en breve una mención a otros "héroes": Toni Arco y Jordi Vilardaga en el campeonato de España de Larga Distancia en Elche....







diumenge, d’abril 20, 2008

TORNA A SORTIR EL SOL


Aquesta imatge, presa el passat divendres mentre circulava per carreteres del Lluçanés després d’una intensa pluja, em va fer pensar en el que ocorrerà aquesta propera setmana: després de la "foscor" del hivern, comença oficialment la temporada de triatló.
Després d’un fredíssim i, evidentment, sequíssim hivern, comença a arribar el bon temps. Com quasi tots, ha estat un hivern dur: sortir a primeres hores del matí en bici per tornar aviat a casa per estar amb la família o sortir al vespre, de negre nit, a fer tirades llargues o sèries ha estat un exercici de voluntat i determinació d’alt nivell per aconseguir els objectius marcats. El que no ha estat és fàcil.

Alguns han aprofitar per fer volum a peu i millorar marques de 10 ó 21 km, altres per sentar les bases a l’aigua que després mantindran tota la temporada, alguns ja han alternat les tres disciplines suficientment per començar a competir.

Sobre aquets últims fer menció: el proper cap de setmana sis membres de l’equip s’estrenen aquesta temporada. El Toni Arco i el Jordi Vilardaga van a Elx a competir a una prova que en només tres anys s’ha convertit ja en un clàssic dins del circuit de llarga, fins a ser aquest any Campionat d'España de la distància. Amb això ha tingut molt a veure la seva "alma mater": el Ximo Rubert, triatleta, organitzador, estudiós i redactor finíssim de cròniques esportives, tot un personatge del imaginari triatlétic espanyol. Segur que el veurem aviat en càrrecs de nivell dins d’aquest esport.
Per un altre costat es disputa també el 1/2 Ironman de Lisboa a on debuten a la distància el Guillermo Tuñí, el Toni Colomo, l'Albert Bassas i servidora, Jordi Español. Us desitjo molta sort a tots (alguns la necessitarem més que altres), i que sobre tot gaudiu d’aquest regal que es poder fer el que ens agrada.

dimecres, d’abril 02, 2008

CAPE EPIC


Coincideixen aquesta setmana dos esdeveniments esportius d'aquells del tipus "èpic", de gran fons, d'aquells que marquen l'objectiu d'una temporada i que deixen petxada per tota la vida.

Un d'ells es el Marathon Des Sables, mítica prova en la que aquest any participan il·lustres esportistes, molt mediàtics alguns d'ells la qual cosa està fent que hi hagi un gran seguiment periodístic; l'altre és la Cape Epic:

Es una cursa ciclista en BTT que es disputa a Sudàfrica, de 966 km!! en nou jornades, amb un desnivell positiu acumulat de més de 18.000 metres. Ufff. Doncs allí, entre altres 500 equips de dos corredors, està participant el nostre company Alex Clarasó fem parella (Erclan Team), amb l'Abert Castellar. Després de la sisena jornada ocupen la molt meritoria posició 176.

No son tan mediàtics, ni això es TV3, però ens en fem el reso pertinent.

dilluns, de març 17, 2008

MORIR LENTAMENTE


Un pensamiento de Pablo Neruda para que reflexionemos un poco:



"Muere lentamente quien se transforma en esclavo del hábito, repitiendo todos los días los mismos trayectos, quien no cambia de marca, no arriesga vestir un color nuevo y no le habla a quien no conoce. Muere lentamente quien hace de la televisión su gurú. Muere lentamente quien evita una pasión, quien prefiere el negro sobre blanco y los puntos sobre las "íes" a un remolino de emociones, justamente las que rescatan el brillo de los ojos, sonrisas de los bostezos, corazones a los tropiezos y sentimientos. Muere lentamente quien no voltea la mesa cuando está infeliz en el trabajo, quien no arriesga lo cierto por lo incierto para ir detrás de un sueño, quien no se permite, por lo menos una vez en la vida, huir de los consejos sensatos. Muere lentamente quien no viaja, quien no lee, quien no oye música, quien no encuentra gracia en sí mismo. Muere lentamente quien destruye su amor propio, quien no se deja ayudar. Muere lentamente, quien pasa los días quejándose de su mala suerte o de la lluvia incesante. Muere lentamente, quien abandona un proyecto antes de iniciarlo, no preguntando de un asunto que desconoce o no respondiendo cuando le indagan sobre algo que sabe...".

diumenge, de febrer 10, 2008

LOGO




Tenim pràcticament enllestit el tema del nou logo del club que tant amablement, i de forma desinteressada, ens ha dissenyat el Juan Ramón Nieto de "IMPULSA".

Tenim dues opcions en funció del color de l'equipació que finalment decidim adquirir: blanc o negre. M'agradaria que n'escollíssim una entre tots (ja m'heu manifestat alguns de vosaltres la vostre elecció) per poder fer ja la comanda dels equips.

Espero comentaris. Gracies.




diumenge, de febrer 03, 2008

LA MITJA DE GRANOLLERS

Clàssica ja com ninguna, avui s'ha disputat amb més de 5.000 corredors la mitja marató de Granollers. La cursa l'ha guanyat el kenià Wanjiru amb un temps espectacular de 59'26" (a un ritme de 2'50" el km!!!!): és el primer cop que es fa una mitja amb un temps inferior a l'hora al territori català i espanyol.
El CTCB també ha estat present i amb algunes marques quasi tant "històriques" com la del guanyador: Toni Arco 1h19!!!! (arribant el 157 a la general), el Guillermo Tuñí 1h33" (personal best amb una evolució impressionant), Jordi Vilardaga 1h35" (on acabarà amb aquesta progressió?) i Toni Colomo 1h37 (en el seu "road to Roth"). El mega-bomber Albert Bassas va ser baixa d'última hora per malatia.
Igualment voldria destacar la presencia de molts amics "Gamilligueros" (Oscar Gómez, Joan Marc Fons, Ferran Heredia, Robert Mayoral i Pep Mesas) tots ells amb unes grans marques, i també de molts companys de fatigues santfeliuenques: Joan Palau, Xavi Vallcorba (quina gran marca kb!), Jorge Salvador, Robert Munné, Lluis "diesel" Vilalta i la retornada al mon de les curses Marta Pujol...
Felicitats a tots.

dimarts, de gener 22, 2008

PRIMER PODIUM DE LA TEMPORADA


Diumenge passat a Vallirana al Campionat Nacional de Catalunya de Duatló de Muntanya per grup d'edats, el Josep Maria Rodriguez va fer segon en el seu grup d'edat en una cursa, segons ens explica, molt dura i "trencacames", amb un tram a la BTT molt complicat on era molt fàcil perdre's o punxar.


Felicitats pel Josep M. que, recordem-ho, acaba de sortir d'una important operació a l'espatlla per curar una lesió causada per una caiguda.

diumenge, de gener 13, 2008

INTENS DIUMENGE

La temporada atlética hivernal viu avui una de les seves jornades estrella. Tres de les millors curses de l'any coincideixen aquest diumenge, i a totes elles participació de membres del Club:
A Sitges, mitja marató. El Jordi Vilardaga que, en principi, anava a "rodar" a 5min/km, s'habrà trobat la mar de bé per que ha acabat amb 1h38, a 4'42" i en bona progressió pel que indica el pas per la mitat de la cursa (52')
Les "llebres" del Club, Enric Hernàndez i Toni Arco, molt endevant a les classificacions de les seves curses. A la 30ª edició dels 10km de la Cursa de S. Antoni (on també tenia previst còrrer el KeL), l'Enric acaba 17é de la seva categoria amb 36'21" (com estàn els veterans!!), i als 20 km de la bonica cursa de "Mar i Murtra", el Toni fa el 41 de mes de 700 participans amb una gran marca de 1h20'.
També molt bona l'actuació del Josep Maria Rodriguez a la duatló de Folgueroles, on el seu gran parcial a la BTT el situa entre els 50 primers al final malgrat haver agafat la bici el 109 després de la primera transició. Veurem on arriba quan estigui més "fi" a la cursa a peu!!