dijous, de maig 26, 2011

Eulàlia Lorés


Nom, nick i categoria tri
Eulàlia Lorés Otzet. Eulàlia. Vet1F.

Des de quan fas esport? Quins esports has practicat?
Des del 1973. Gimnàsia esportiva, natació, bàsquet, atletisme, triatló i aquatló.

Com i quan vas entrar al món del duatló/triatló? I al CTCB?
Primer d’espectadora, als anys 80. Com a curiositat, us puc explicar que vaig fer de jutge en dos o més triatlons olímpics quan no es podia «xupar» roda (recordo un a BCN per Montjuïch i un a Banyoles). Em moria de ganes de fer-ho, però no gosava.
Vaig començar l'any 2001 amb el I Aquatló de Caldes de Malavella, una competició que he fet gairebé cada any. El primer triatló el vaig fer l’any 2004 a Mataró. D’aleshores ençà he fet 12 triatlons: 8 sprint, 2 encara més curts populars, 1 indoor que vaig guanyar, i un format ironman a l’ironcat (darrere a entrar al tall i primera de categoria V1 al Campionat de Catalunya de llarga distància). Mai he aconseguit fer un olímpic perquè en les dues ocasions que ho he provat he petat la roda.
He fet 33 aquatlons i cap duatló. Al CTCB hi sóc des del 2008, després de passar pel Jovent79.


Duatló o triatló?
Triatló. Però per sobre de tot, aquatló.


De les tres disciplines del triatló, quina t'agrada més? Quina se't dona millor?
M'agrada el conjunt, però la favorita i la que se'm dóna millor és córrer a peu. Aquest any he après a anar en bicicleta de carreres i m’he posat les fixacions. Reconec que és una disciplina que sempre m’ha imposat.

Distància preferida?
Aquatló.

Com entrenes? (Dies/hores a la setmana, llocs d'entrenament, sol o en grup…)
Habitualment durant l’hivern entrenava poca natació i menys bicicleta. Córrer 4 dies sempre, per fer entre 4 i 7 hores depèn del moment de la temporada i de l’objectiu. A partir de la primavera em posava un o dos dies a nedar i rodillo de bicicleta, amb alguna sortideta. El córrer sovint l’entreno acompanyat.
Aquest any he canviat radicalment el pla. Feia molt de temps que volia afrontar un ironman, per posar a prova la resistència, ja que la velocitat no ha estat mai el meu fort. Hi he dedicat entre 8 i 10 entrenaments a la setmana: 3 de natació, amb un pla d’entrenament, però sola (unes 4hores); tres de bicicleta (de 5 a 9 hores); tres de córrer (de 3 a 5 hores). Per tant, entre 12 i 16 hores la setmana.
A partir d’ara, faré una barreja de les dues idees.


A part de l'entrenament, et cuides d'alguna forma addicional? (dieta, hores de son, fisioterapeuta, …)
Si tinc una competició llarga (marató o aquest Ironcat), miro de dormir les hores. Dieta normal i equilibrada.




Com combines triatló, feina i família? Quins sacrificis has de fer?
No hi ha problemes de conciliació. Les filles s'espavilen força i l'Enric (que està al club amb nosaltres) també entrena. Pel que fa la feina, era el més pesat i complicat en determinats moments de l’any.

Què t'aporta el triatló a la teva vida?
Satisfacció personal, varietat i emocions, bon estat físic, vida social a les competicions i en alguns entrenaments, ganes de superar-me, joventut, superar les pors i els fantasmes, alguna emprenyada amb la manca d’espai que hi ha per practicar el ciclisme, menjades de coco a les tirades llargues de bici,...

Quins altres esports practiques?
Atletisme i natació.

Quin és el gran repte esportiu que t'agradaria assolir o cursa somni a participar?
De fet, aquest any he assolit un repte que pensava que em costaria dos anys, o que podia ser que no assolís del tot (fer-ho sense entrar en els temps preestablerts). Voldria fer un olímpic sense petar la roda i amb un temps digne. Estic molt satisfeta, però mentalment cansada. M’agradaria millorar les meves marques en les distàncies més curtes (per això tinc la intenció de seguir entrenant de manera continuada les tres disciplines tot l’any.




Palmarès
  • Atletisme (universitari)
    • Mitja Marató: 1a, 2a i 3a a Campionats de Catalunya Universitari.
    • Marató: 2aCampionat de Catalunya universitari.

  • Atletisme (veterà)
    • 10km ruta: 2a Campionat de Catalunya Veterans, dues vegades.
    • Mitja Marató: 3a Campionat de Catalunya Veterans.
    • Marató: 3a Campionat de Catalunya Veterans.

  • Triatló
    • 1a Campionat de Catalunya de Triatló de llarga distància de veterans. Ampolla, maig de 2011.

  • Aquatló
    • Categoria F40: 1a Campionat de Catalunya, dues vegades.
    • Categoria F45: 1a (dues vegades), 2a Campionat de Catalunya. 1a i 3a Campionat d'Espanya.
    • Categoria Veterana 1: 1a Campionat de Catalunya.

  • Natació
    • Categoria F40: 3a Campionat de Catalunya Màster 100 braça. 2a Campionat de Catalunya Màster 200 estils.
    • Categoria +200: 1a Campionat de Catalunya Màster 4x50 estils.
    • Categoria F45: 3a Campionat de Catalunya Màster 200 m braça.