dimecres, de maig 25, 2011

Jordi Vilardaga



Nom, nick i categoria tri
Jordi Vilardaga, hdfcat, V1M.

Des de quan fas esport? Quins esports has practicat?
Des dels 10 anys, allà per el 1980. Vaig anar practicant judo, bàsquet, esquí alpí i cursa a peu fins aterrar al triatló.

Com i quan vas entrar al món del duatló/triatló? I al CTCB?
Veient un reportatge de Hawai per la tele, vaig dir que jo ho volia fer aquell esport algun dia, i el meu germà em va tractar de "boig". I allà per el 95 es van creuar, en el meu camí, uns companys d’universitat, que en feien, l’Alfons, l’Albert i el Gami i va ser coneixe’ls i debutar en marató i en duatló (BTT amb slics) amb una setmana de diferencia, i al cap de 2 mesos ja estava corrent el meu 1er triatló, al Campionat d'Espanya Universitari, a la Manga del Mar Menor, tot amb material de préstec d’en Gami (en aquella epoca era un secall).
Al CTCB vaig aterrar al 08/09 gràcies al presi, i la presencia d'amics gamilligueros que hi havien aterrat.


Duatló o triatló?
Triatló sense drafting.




De les tres disciplines del triatló, quina t'agrada més? Quina se't dona millor?
Més aviat, sóc un ànec que toca tots els pals i cap de bé, amb una evolució natatòria força bona. Però si haig de destacar quelcom, destacaria en negatiu les meves prestacions ciclistes.

Distància preferida?
Llarga distància.

Com entrenes? (Dies/hores a la setmana, llocs d'entrenament, sol o en grup…)
La dedicació meva és molt variable, en funció de la disponibilitat familiar i laboral, i de la proximitat a les curses. Natació de 0 a 4 dies, cursa a peu de 0 a 3 dies i bici al corró o els caps de setmana de 0 a 3dies. I de tant en tant, aprofito els 26km que tinc fins a la feina per anar-hi corrent o amb bici, BTT o de carretera quan allarga el dia.
Intentant combinar els entrenaments amb altres companys el màxim possible, per .
Llocs més habituals, Barcelona ciutat, Vallès Oriental i Berguedà.


A part de l'entrenament, et cuides d'alguna forma addicional? (dieta, hores de son, fisioterapeuta, …)
Menjo de tot però he deixat endarrere les fartaneres, i intento no abusar de greixos ni salses. Ah! i algun bon "caldo" el cap de setmana.
Dormir ho haig de millorar ja que entre setmana dormo de 5 a 7 hores, com a molt.
Des de la lesió als isquios del febrer 2008, en Josep (podòleg) i la Sole (fisio), han passat a formar part de la preparació, i les visites a la fisio en les fases d'entrenament fort poden ser quinzenals.




Com combines triatló, feina i família? Quins sacrificis has de fer?
Ajustant les agendes i entrenant a 1a hora del dia o a la nit, quan els petits se'n van a dormir. I els caps de setmana cerquem la forma que el sacrifici de la família sigui el mínim possible.
Entrenar de forma constant suposa un esforç físic, mental i pecuniari, però no un sacrifici … com la dita diu "la sarna con gusto no pica".


Què t'aporta el triatló a la teva vida?
Diversió, a més de compensar el ritme de vida diari, l’estres laboral….Vaja em serveix de vàlvula per desconnectar. A més, em permet conèixer molta gent i anar fent una colla d'amics "sanotes i picats de collons", millor dit "sonats i picats de collons".

Quins altres esports practiques?
I des de que vaig descubrir el triatló, tots els esports de fons que puc, i quantes més hores millor. La darrera incorporació els patins en línia.

Quin és el gran repte esportiu que t'agradaria assolir o cursa somni a participar?
Per sort hi ha més curses que dies té l’any i no me les acabaré ;-)) . Però resumint-ho, però poc, marató NY, doblet maratons de Berlin (ds patins i dmg a peu), fer un marató sub3h, Marathon des Sables, travessa de l’Estret, l’UTMB, un IM a cada continent i l'IM Hawai, encara que el darrer és una utopia fins que passi de V2 i em toqui la loteria.. i seria la repera participar en un IM/marató amb els fills i la dona.